Life isn´t measured by the numbers of breaths we take, but by the moments that take our breath away.







mandag 6. februar 2012

Tilbake til kjøkkenbenken

Tradisjonelle kjønnsroller...hva syntes du om det?

-Jeg tror nemlig det begynner å bli mer vanlig igjen. Mer vanlig at mor er hjemme med barna litt lengre og ikke jobber fulle stillinger,men vier det meste av sin tid til hjem og familie.
Jeg tror mødre i dag er opptatt av å få en utdannelse og en god grunnpakke,men at familielivet kaller mer enn karriere.
Det gjør iallefall det for meg :)

Målet mitt nå er å få fullført utdannelsen min, for jeg skal alltid ha noe å "falle tilbake på" om jeg bestemmer meg for at jeg skulle ønske ting annerledes siden, men når utdannelsen er ferdig er håpet at vi skal ha muligheten til at jeg ikke er i full stilling. Å ikke jobbe i det hele tatt er ikke et alternativ av mange årsaker, men jeg å gubben har snakket om at jeg etterhvert ikke trenger jobbe fullt.

-Jeg ønsker å ha god tid til ungene, god tid til å følge de opp med lekser og aktiviteter, gi de sunne gode måltider, fryseren full av god bakst og et ryddig hjem.
Jeg er jo hjemmeværende nå som jeg har permisjon å kan jo være den første til å rope ut at ting ikke alltid er så idyllisk. Her er leker overalt, oppvasken er på størrelse med et fjell ved dagens slutt om jeg ikke kontinuerlig vasker opp, klærne formerer seg mens jeg ser på og noen av hybelkaninene som innimellom sniker seg ut fra under sofaen er så store at jeg lurer på om de tar over huset. hehe ;)
Men om jeg i tillegg skal jobbe 100%  tør jeg ikke tenke hvordan det blir :)

-Jeg ser for meg dager med ro hjemme, Robert og ungene kan komme hjem til ryddig hus og mat på bordet. Lukt av bakst mens jeg nyter en kopp te og et av mine 100 håndårbeidsprosjekter.
Ja det blir spennende å se hvordan ting utvikler seg etter permisjons-slutt.

Nå skal jeg drikke opp teen min og gjøre unna dagens siste oppgaver før det er tid for litt sårt trengt sjønnhetssøvn ;)
Snakkes <3

2 kommentarer:

  1. Jeg er helt klar for å være husmor. Trives godt i jobb også, men jeg gleder meg til å være hjemme og være sammen med babyen som kommer i juli. :) Håper jeg slipper å begynne i jobb igjen etter 8 måneder, det har jeg ikke noe lyst til!

    SvarSlett
  2. Da tenker vi nok ganske likt. :) Jeg misunner de som har råd til å ta seg et år ulønnet permisjon etter vanlig permisjon :) Men det får bli med neste barn ;) Om jeg får overtalt Robert :P hehe

    SvarSlett