Life isn´t measured by the numbers of breaths we take, but by the moments that take our breath away.







torsdag 16. juni 2011

Tunge dager...

Ja, jeg har noen av de nå. :( Har fryktelig mange dager med mye vondt pga bekkenet mitt, og ventelistene hos fysioterapeutene er lange som vonde år.
Det er vondt å sitte, stå, ligge, gå osv osv, og jeg føler jeg ikke klarer å være den mamman som Benjamin fortjener og den Kona som mannen fortjener.
Det er mange dager uten at det skjer så alt for mye her i huset, aktiv lek er det et minimun jeg klarer å delta på...jeg savner å løpe, hoppe å danse sommen med ungen min, og ikke minst savner jeg å kunne bære den dyrebare skatten min tett inntil når han virkelig trenger ro og trygghet hos mamman sin. Han er veldig tolmodig å vet at jeg ikke kan bære han slik som før pga babyen i magen å gleder seg like mye som meg til Thuva blir født. Han sier han skal sitte på ryggen i Mei tai´en, inni jakken min å så kan jeg bære han til barnehagen ;)
Føler også det skorter mye på det huslige plan hjemme om dagen, jeg har lyst til å rydde å vaske å holde det helt i orden her til en hver tid, men jeg klarer ikke...det blir rett å slett for mye. Så jeg sitter stadig å drømmer om vaskehjelp å heller stadig nærmere alle fordelene med det og at det vil være verdt pengene :)

Mimre-bilde fra i fjord sommer :) Her var vi på shopping-tur til Gol, å da var det jammen godt å slippe å gå selv hele tiden for de små bena, og det var godt å slippe å drasse på vogna å :)

Dagen i dag har vært fryktelig slitsom, men også veldig koselig. Startet med å sove lenge å nyte frokost hjemme sammen med Benjamin, når han var levert i barnehagen dro jeg på kaffe-besøk til en venninde å fikk virkelig fyllt skravle-kvota for dagen ;) hehe
Jeg å min kjære har også gjort unna den måndtlige stor-handelen i dag,det er så godt at alt er i hus å jeg slipper mere butikk-turer på en måneds tid :)

Det var også sommerfest i barnehagen til Benjamin, så vi har kost oss i solen med grillmat, kaker og saft. Min kjære mor, svigemor å 2 av Benjamins tanter var med, å det var kjempekoselig, er så ufattelig gla i familien min, vi er velsignet med så mange rundt oss som engasjerer seg og deltar aktivt i livene våre. Familie er virkelig godt å ha :)
Nå skal resten av kvelden nytes å så får husarbeidet vente til i morgen ;)
Snakkes <3

2 kommentarer:

  1. Huff, så kjedelig å føle det sånn. Hvis det er noen trøst så er jeg i samme båt. :) Eneste at TW er hjemme hele tiden da, så det merkes nok på en annen måte. Har også familie rundt meg (vi bor midlertidig hos mamma og pappa til huset vårt er ferdig), og det betyr uendelig mye!
    Det er gøy å kunne dele livet med flere enn "bare" mann og barn (misforstå meg rett..hehe).

    Får håpe du får sjansen til å komme deg litt ovenpå igjen etterhvert. Jeg tror noen dager føles tyngre enn andre, bare fordi det er sånn rett og slett. Og når man slenger på en god dæsj med hormoner i tillegg, så. :)

    Heldigvis er det ikke mange månedene som blir uten bæring. Satser på dobbeltbæring etterhvert! :D

    SvarSlett
  2. Takk for fine ord. Det betyr mye når ikke alt føles tipp topp. Å missforstå meg rett men det hjelper litt å vite at andre er i samme båt, da kan jeg liksom ikke bare sette meg ned å syntes synd på meg selv. hehe. Jeg vet fler har det sånn og at det er en liten periode det er snakk om, håper også på litt dobbeltbæring etterhvert :)
    Må prøve å huske på det fine som kommer ut av det :)

    Og være hjemmeværende med barn i tillegg til gravid vet jeg ikke om jeg hadde klart,iallefall ikke nå, så all ære til deg som er det :)

    Skal til fysioterapeut til mandag så håper hun ka hjelpe meg litt på vei :)

    SvarSlett