Life isn´t measured by the numbers of breaths we take, but by the moments that take our breath away.







tirsdag 2. november 2010

Dagen ble ikke helt som planlagt.

Da jeg våknet i dag var det meningen at jeg skulle dra på skolen, men føler meg fortsatt ikke helt i form så ble hjemme. Gubben var en engel å leverte i barnehagen så jeg skulle får sove. :)
Så skulle han reist på trening å så kommet hjem og vært hjemme resten av dagen. Men litt etter sto han på soverommet å skulle visst reise på jobb hehe. Var sykdom på stasjonen på Noresund, så da ble han tilbudt en overtidsvakt.

Dro på butikken å handlet å fant ut at jeg å Benjamin skulle ha fisk til middag, jeg liker ikke fisk en gang men måtte prøve. Man vet jo aldri... ;)
Så jeg hentet han i barnehagen å slo følge med mamma som kom med bussen.
Benjamin var veldig ivrig på å få fisk til middag, føler meg litt skyldig der altså. Er sjelden det spises fisk i huset her.
Men uansett, dette så godt ut, det luktet godt og det smakte skikkelig dritt :) haha Benjamin spiste litt men da måtte det være Ketchup på. Så hvitløksbaguettene falt mest i smak hos oss begge.
Nå skal vi bake brownie-muffins og kose oss med film frem til det er leggetid, så får jeg rydde litt å jobbe med innleveringsoppgaven min etter det.

Slenger med oppskrift for andre som evt. vil prøve

FISK I TOMAT:

400 g. fisk (torsk, sei, makrell)
1-2 fedd hvitløk
2 ss. olivenolje
2 dl. hakkede tomater
2 ss. tomatpuré
1 ts. tørket oregano
3 poteter i båter

Fres hvitløken og olivenolja i pannen og bland sammen de hakkede tomatene, pureén og oreganoen. Bland så det sammen med hvitløken i panna, rør rundt i sausen mens du smaker til med salt, pepper å bittelitt sukker.
Jeg hadde potetbåter i bånn av formen, men det gikk ikke så greit for de var fortsatt rå når gryten var ferdig. Så ville kansje kokt eller stekt potetene ved siden av, eller så kan man jo bruke litt salat eller godt brød. :) Eller alt sammen :D


Etter dette skar jeg fisken i passe tykke skiver og la den over potetene og helte på sausen.
Satte hele gryten i oven i 15 min på 200 grader, denne kunne nok stått opp til 20 min.
Og så hadde vi hvitløksbaguetter ved siden av.



Så da kan jo alle fiskeelskere prøve dette :)
Mens vi hiver innpå litt brownie-muffins istede hihi

Ha en fin kveld alle sammen. :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar