Life isn´t measured by the numbers of breaths we take, but by the moments that take our breath away.







lørdag 7. januar 2012

På bedringens vei

Nå er det lenge siden sist...

Og det er i grunn ikke så rart, for for første gang siden mandag 2 januar orker jeg å sitte oppreist.
Natt til 3 januar sendte Robert meg avgårde i taxi til legevakten, etter at jeg våknet og klaget over sterk hodepine, nakkestivhet, kvalme og høy feber.
Etter korte undersøkelser på legevakten besluttet legen at han vil legge meg inn på sykehuset siden han mistenker hjernehinnebetennelse.
På sykehuset blir jeg trillet inn i akuttmotaket og omringet av masse mennesker i gule frakker med munnbind, de tar utallige mange blodprøver og andre prøver. De tar blandt annet en prøve som heter Spinal Punktsjon, da går de inn med et tynnt rør i spinalrommet mellom L3-L4 eller L4-L5(ryggvirvler) og tapper ut spinalveske for å se på farge på den.

Her ligger jeg på sykehuset å må være helt i ro etter prøver.

Videre derfra ble jeg sendt til CT av hode og røngten av lungene.
Etter et kort opphold på Medisin3 på sykehuset fikk jeg lov å reise hjem å her har jeg liggi i sengen med smerter siden.
Etter en sånn spinalpunktsjon kan man få noe som heter Postpunktsjonshodepine å er en helt spesiell hodepine, jeg har ikke ord for å beskrive de smertene jeg har hatt, men har ikke kunnet bevege meg en gang før det har vært så vondt at jeg har følt jeg må spy eller svime av.
I dag er jeg for første gang oppe av sengen å tilnærmet lik smertefri, det er en helt fantastisk følelse :)

Så i dag har jeg kost meg med å trekke en vinner. :) Mannen min fikk det ærefulle oppdraget å trakk ut:

drum roll.....



......




.....

Christina Elise :) Forfatter av bloggen I ord og toner
http://iordogtoner.blogspot.com/
Gratulerer. :)
Du vil få gaven din så fort jeg blir frisk nok til å gjøre den ferdig :)

Ha en flott kveld videre
Snakkes <3

4 kommentarer:

  1. Nei, så koselig!! Nå ble jeg kjempeglad, det hadde jeg ikke forventet! Hurra! :):) God bedring videre, håper formen din kommer seg fort nå som du har klart å reise deg opp. :)

    SvarSlett
  2. Så bra at jeg har klart å gjøre noen gla i dag :D Dagens gode gjerning :)

    Og for de som ikke vant denne gangen er det bare å fortsette å tipse så kommer det flere sjanser senere :)

    SvarSlett
  3. Gratulerer til vinneren! :)

    God bedring, håper du snart er back on track! :)

    SvarSlett
  4. God bedring!
    Og takk for hyggelig kommentar på bloggen min!

    SvarSlett