Life isn´t measured by the numbers of breaths we take, but by the moments that take our breath away.







fredag 19. august 2011

Sølekonge og Pirat.

Formiddagen i dag har gått med til å få unna diverse arbeid i huset, og litt soving ;). Jeg å gubben har kjørt unna skrotet fra bodene å fått det på fyllinga, å så slappet av hjemme frem til vi skulle hente mini i barnehagen.
Da vi reiste til barnehagen hadde himlens sluser åpnet seg å det bøttet ned, så vi ble møtt av en ganske så våt og møkkete unge som sto midt under takrenna med en sykkel. Han var nemlig i bilvasken ;) hehe Pappa-mannen samlet sammen sakene mens jeg måtte se på hvor ren bilen var før han kjørte den i "garasjen" å gjorde seg klar for hjemreise.
I bilen vrengte vi av alt vått gummi-tøy å da så ungen slik ut :
Møkkete, men veldig fornøyd med dagen. :)
Vel hjemme og etter mye om og men,fikk jeg overtalt Benjamin til at han måtte dusje, han er blitt litt for gla i søle å litt for redd for såpe i det siste ;)
Dealen var at om han gikk i dusjen skulle han få tegne smilefjes på magen min etterpå.
Omtrendt slik ble det:
"øye, øye, nese, munn" hihi <3
Skjønne lille kunstneren min.


Føler også at jeg har fått vært ganske så kreativ i dag. Denne helgen er det Elvefestival i Drammen og da er det alltid mye morro som skjer for barna.
Blandt annet så kommer Vennebyen på besøk å Benjamin gleder seg så han nesten ikke klarte sovne i dag, men det skal også være skattejakt for ungene. "kle deg ut som pirat å bli med på skattejakt". Benjamin er ikke den som kaster seg fortest ut i ting å nye ting kan ofte være litt skremmende så vi lot være å kjøpe noe dyrt kostyme med tanke på at han kansje ikke ville bruke det. Hjemme viste det seg derimot å være veeeeldig spennende med piratpakken som inneholdt sabel,øyelapp og flagg. Etter litt roting bakerst i skapet fant jeg en gammel bukse jeg klippet opp å laget "pirat-bukse" av, et rødt tørkle til og ha på hodet og så var det jo veldig passende at mamma og pappa kjøpte t-skjorte med pirat på sist de var på ferie.
Nydusjet og i star wars pysj er det en som tester ut litt effekter:
Gleder meg til skattejakt sammen med verdens beste unge i morgen :)




I kved har det også havnet mer hjemmebakst i fryseren, deilig å ha litt i bakhånd til barselbesøkene som kommmer etterhvert, ikke sikkert jeg er i stand til hverken å bake eller komme meg på butikken for å handle med det første.
Deilige sjokoladeboller ligger også på benken, klare til å gi litt energi og kos på bytur i morgen.

Nå er det natta, batteriene må lades ;)
Snakkes <3

3 kommentarer:

  1. Heisann! Måtte jo kikke innom her, ble litt nysgjerrig etter at du posta i bloggen min om nyfødtbleier i tøy. Ser du bor i Krokstadelva, det gjør faktisk jeg også. :-) Kjenner ikke til så mange her som bruker, eller har tenkt til å bruke, tøybleier på ungene sine. :-) Ta gjerne turen innom tøybleier.no hvis du har tid og lyst en dag! Lykke til med siste innspurt på svangerskapet!

    SvarSlett
  2. Hei! Tusen, tusen takk for kjempekoselig kommentar på bloggen min!!! Jeg er enig med smula: ta en titt innom forumet;)
    for en herlig mage, forresten!!

    SvarSlett
  3. Smula: Jeg vet ikke om noen her som bruker tøy, å alle jeg tipser om det fnyser av meg å sier jeg må vre gal haha ;)
    Frister veldig med en titt inn på forumet,men vet ikke om jeg klarer enda et :P er aktiv på begge forumene til tettinntil og prøver å bli flinkere med denne bloggen nå, men må jo smuglese litt når du reklamerer sånn ;)
    Anette:Takk for hyggelig komentar om magen :), føler meg trillrund og nummeret før eksplosjon om dagen så komplimenter er gode å få. Takk :) Og var veldig gøy med annsikt på :P

    SvarSlett