Life isn´t measured by the numbers of breaths we take, but by the moments that take our breath away.







søndag 27. mars 2011

Kosedag :)

I dag har vært en deilig dag, min kjære jobber denne helgen så han reiste i går morges å kommer hjem en gang i morgen. Med andre ord, jeg å mini er alene hjemme denne helgen :)
I dag har vært en slækk dag, har hatt litt kynnere igjen i dag, samt at det strekker å stikker fælt i magen nå. Litt ubehagelig akkurat når det vokser så mye, men når jeg kan slappe av hjemme går det veldig greit.
Pysjen har vært på leeenge i dag å jeg har fått ryddet å vasket litt i heimen, med god hjelp fra min egen lille hjelper ;) hihi
Får ta resten i kveld når han er i seng så ikke det stadig dukker opp nye leker rundt om som må ryddes opp igjen.

Vi prøvde oss på ny middag i dag, det ble en litt sånn på sparket middag siden jeg glemte å ta medister-deigen ut av fryseren i går (ups). Så på menyen i dag sto det pølsegrateng, laget på det som var tilgjengelig i kjøleskap og kjøkkenskap.
Laget potetstappe og puttet i bånn av en ild-fast form, deretter skar jeg grillpølse i små-biter og blandet sammen med litt pizzasaus jeg hadde ståenede. La pølsene over potetstappen og kryddret med oregano og grillkrydder og så toppet jeg det med ost.
Gratinerte det hele i ovnen på 200 grader i ca 10 min :) Den ble litt tam i smak så neste gang får jeg putte oppi godt med grønnsaker i tillegg, men det var helt klart et bra utgangspungt for en rask og lettvindt middag.


Nå skal maten få synke litt å så bestillte mini et bad så da får jeg vaske badekaret etterpå, resten av kvelden skal nytes med sofakos og en god film :)

Ha en fin kveld, Snakkes <3

2 kommentarer:

  1. Har et tips til en vri på sånn pølseform, siden du skrev at smaken var litt tam.
    Vi pleier å lage med potetmos og da enten grillpølser eller røkte kjøttpølser uten skinn.
    Så skjærer jeg paprika i passe strimler (helst tynne) og litt purre, og så heller jeg over en boks med mais . Disse tre ingrediensene strør jeg over etter at potetmos og pølser er på plass. :)
    Deretter dekkes det med ost.

    Jeg pleier ikke å krydre pølsene med noe, forresten. Blir en veldig frisk og god smak på det! Lar det stå i ovnen like lenge som det du gjorde. :)

    Ha en fin kveld videre! :)

    SvarSlett
  2. Takk, det skal prøves neste gang. Gubben her er gla i mais så det blir nok en suksess hos han ;)

    SvarSlett