Life isn´t measured by the numbers of breaths we take, but by the moments that take our breath away.







fredag 25. mars 2011

Lykkelig på vei.

Ja, nøyaktig 14 uker i dag faktisk :)
Veien frem hit vi er i dag har vært fyllt av oppkast og utmattelse, og derfor det har blitt lite blogging også.
Men nå ser alt ut til å bli bedre fremover, kvalmen er absolutt til å leve med, har kunnet slutte med Postafen og det lover jo bra. Fortsatt like trøtt men sover masse mens Skatten er i barnehagen.
Har vært mye positivt også da selvfølgelig, den tidlige ultralyden viste ingen tegn til hjertefeil så det beroliget veldig, å den lille i magen er veeeeldig aktiv. De første sparkene kjente jeg allerede den dagen jeg var 12 uker, neste så det ble en liten feiring av at første usikre periode var over. Det var herlig <3 Gleder meg masse til å finne ut kjønnet også, hadde vært morro med jente denne gangen,men en gutt til er like velkomment :)

Jeg har nå begynnt å trene igjen å tror nok at om jeg klarer å fortsette med det frem møt fødselen vil jeg nok ha mye igjen for det :) Har sluttet med det vanlige treningsprogrammet siden det ikke er sunt å drive slanking under svangerskapet. Prøvde meg på spinning-sykkel, men magen begynner å bli i veien så mølle og sirkel-trening er den nye hitten nå.

Kommer nok til å skrive mye om graviditeten fremover, men også om den herlige 3-åringen og utdannelsen.

Kontrollen hos legen i dag gikk kjempefint, jeg fikk høre det lille hjerte slå for første gang og fikk svar på hvorfor jeg var så svimmel. Blodtrykket var visst litt lavere enn vanlig ;)
Så her kommer resultatene fra dagen og bilde fra ultralyden og magen til sist :)

Vekt: 77 kg
BT: 115/65
SF: 12



snakkes <3

2 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med den lille på vei! Er i samme situasjon her, bare at jeg er noen uker lengre på vei. :)
    Vi har også vært på tidlig ultralyd, og det er betryggende å vite ståa tidligere enn ordinær ultralyd.

    Lykke til videre i svangerskapet - kanskje vi følges? :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye Ingrid. Hvor mange uker er du nå? Ja, gubben min er født med hjertefeil så da sjekker vi for å være forbredt :) Men godt når man får se at alt står bra til.

    Jeg følger nok med, er koselig med andre i samme situasjon :) Lykke til videre du å :)

    SvarSlett